Бизнес правила и условия FAVI.bg
на търговското дружество
FAVI a.s.
със седалище на адрес: Vodičkova 710/31, Nové Město, 110 00 Praha 1 [ул. „Водичкова“ 710/31, Нове Место, 110 00 Прага 1]
идентификационен номер: 048 57 402
вписано в търговския регистър, воден от Градския съд в Прага в раздел B [Б], дело 28244
за предоставяне на услуги за популяризиране посредством уебсайта www.favi.bg
1. Уводни разпоредби
1.1. Настоящите търговски условия (в следващия текст "Търговските условия") уреждат в съответствие с § 1751, ал. 1 от Закон. 89/2012 Sb – Граждански кодекс в актуален текст (в следващия текст "Граждански кодекс") взаимните права и задължения между търговското дружество FAVI a.s., със седалище: Vodičkova 710/31, Nové Město, 110 00 Praha 1 [ул. „Водичкова“ 710/31, Нове Место, 110 00 Прага 1], идентификационен номер: 048 57 402, вписано в търговския регистър, воден от Градския съд в Прага в раздел B, дело 28244 (в следващия текст "Оператор") и други лица (в следващия текст "Клиент"), възникващи от договори за предоставяне на услуги във връзка с предоставянето на услуги за популяризиране от страна на Оператора (в следващия текст "Договор за предоставяне на услуги"), сключвани посредством уебсайта на Оператора, намиращ се на интернет адрес www.favi.bg (в следващия текст "Уебсайта") при тяхната предприемаческа дейност.
1.2. На ползвателите на Уебсайта се показват продукти, главно изделия, предлагани от трети лица за продажба, които отговарят на естетичните изисквания на Оператора. Статистиката, свързана с показването на продукти на трети страни на Уебсайта и друга информация, се записва в информационната система на Оператора (в следващия текст "информационната система").
1.3. В съответствие с разпоредбите на § 1752 от Гражданския кодекс договарящите се страни уговарят, че Операторът може едностранно да промени Търговските условия в разумен обхват. Клиентът ще бъде уведомен за промяната на Търговските условия чрез електронната поща, на неговия адрес посочен в потребителския акаунт (чл. 3) (в следващия текст "адрес на Клиента"), винаги най-малко петнадесет (15) дни предварително, освен ако с Регламент (ЕС) 2019/1150 на Европейския Парламент и на Съвета от 20 юни 2019 година за насърчаване на справедливост и прозрачност за бизнес ползвателите на посреднически онлайн услуги (в следващия текст "Регламент 2019/1150") не е предвидена възможност за промяна на търговските условия преди изтичането на този срок. Клиентът може да откаже промяната на Търговските условия и в този случай писмено да прекрати Договора за предоставяне на услуги, като срокът на предизвестието е един (1) месец.
1.4. С изразяването на съгласие с новата версия на Търговските условия от страна на Клиента, предходните търговски условия стават недействителни и новата версия на Търговските условия става неразделна част от Договора за предоставяне на услуги.
2. Сключване на договор за предоставяне на услуги
2.1. За да изпрати предложение за сключване на Договор за предоставяне на услуги, клиентът попълва регистрационния формуляр на Уебсайта. Клиентът изпраща на Оператора предложението за сключване на Договор за предоставяне на услуги, след като постави отметка в квадратчето (т.нар. check-box) и кликне на бутон „Добави на магазин“ (в следващия текст "заявление за регистрация"). Разпоредбите на § 1740, ал. 3 от Гражданския кодекс не се прилагат. Данните, предоставени от Клиента в заявлението за регистрация, се считат от Оператора за верни за целите на Търговски условия, като Операторът винаги има право да провери самоличността на Клиента и посочените от Клиента данни (по телефон, електронна поща и под).
2.2. Във връзка с връчването на заявлението за регистрация на Оператора, последният ще изпрати на адреса на Клиента информацията, необходима за активиране на потребителския акаунт (в следващия текст "акцептиране"), а именно и с цел проверка на адреса на Клиента. Договорът за предоставяне на услуги е сключен с връчването на акцептирането на клиента.
2.3. Клиентът има предвид, че Операторът не е длъжен да сключи Договор за предоставяне на услуги (да откаже регистрация на клиент), особено с лица, които преди това са нарушили по съществен начин договорните отношения с Оператора.
3. Потребителски акаунт
3.1. Въз основа на сключването на Договора за предоставяне на услуги, Клиентът има достъп до своя потребителски интерфейс на Уебсайта и до информационната система. От своя потребителски интерфейс Клиентът може по-специално да управлява своите данни, да осъществява достъп до информация от информационната система и да прави промени в настройките на услугата (в следващия текст "потребителски акаунт").
3.2. Потребителският акаунт на Клиента ще бъде активиран след сключване на Договора за предоставяне на услуги.
3.3. В случай на промяна на данните, посочени в потребителския акаунт, Клиентът е длъжен да актуализира тези данни. Предоставените от Клиента данни в потребителския акаунт се считат от оператора за правилни. Всяко лице може да има само един потребителски акаунт.
3.4. Достъпът до потребителския акаунт е защитен с потребителско име (състоящо се от имейл адрес) и парола. Клиентът има задължение за конфиденциалност по отношение на информацията, необходима за достъп до неговия потребителски акаунт и има предвид, че Операторът не носи отговорност за нарушаване на това задължение от страна на Клиента.
3.5. Операторът може да прекрати възможността на Клиента да използва потребителския акаунт, най-вече в случай, че Клиентът наруши задълженията си по Договора за предоставяне на услуги (включително Търговските условия).
4. Предмет на Договора за предоставяне на услуги
4.1. С Договора за предоставяне на услуги Клиентът се задължава, че:
4.1.1. по време на действието на Договора за предоставяне на услуги ще предоставя на Оператора информация за своите продукти с цел изобразяването им на Уебсайта, а именно във форма на т. нар. дата фийд (data feed). Договарящите се страни имат предвид, че формата на дата фийд по предходното изречение може да се променя по време на срока на действие на Договора за предоставяне на услуги;
4.1.2. да плаща на Оператора възнаграждение за изобразяването на избрана информация за продуктите на Клиента на Уебсайта, а именно в съответствие с чл. 5 на Търговските условия.
4.2. С Договора за предоставяне на услуги Операторът се задължава,
4.2.1. че избрана информация за продуктите на Клиента ще бъде изобразявана на Уебсайта, като бъде посочена хипервръзка към уебсайта на Клиента, освен ако не е предвидено друго;
4.2.2. да предостави на Клиента достъп до информация, отнасяща се за продуктите на Клиента, изобразявани на Уебсайта, в обхвата регистриран в информационната система.
4.3. Без прекратяване на Договора за предоставяне на услуги, Клиентът може да преустанови използването на услугата, като изпрати до Оператора указание за спиране на услугата, по имейл на адрес partnior@favi.bg. Услугата може да бъде спряна и по решение на Оператора, особено ако възникне подозрение, че Клиентът:
4.3.1. нарушава или ще наруши Договора за предоставяне на услуги, или
4.3.2. нарушава или ще наруши общозадължителни правни разпоредби, или
4.3.3. нарушава или ще наруши свои правни задължения спрямо клиентите, или
4.3.4. няма да е способен или охотен да заплати свои бъдещи парични задължения спрямо Оператора.
4.4. По време на преустановяването на използването на услугата (член 4.3), Операторът няма да изобразява на Уебсайта избрана информация за продуктите на Клиента.
4.5. Клиентът има предвид, че информацията, предоставена от него на Оператора в рамките на дата фийда, се публикува от Оператора в Уебсайта във формата, в която е предоставена от Клиента. В рамките на дата фийда Клиентът се задължава да предоставя на Оператора точна и вярна информация. В случай, че в рамките на дата фийда е предоставена на Оператора неправилна информация (включително неправилна цена на продукта и под.), същата ще бъде публикувана на уебсайта. Операторът не е длъжен да извършва превантивен или последващ контрол на информацията, предоставена от Клиента в рамките на дата фийда.
4.6. В случай, че Клиентът наруши някое от задълженията си, произтичащи от Договора за предоставяне на услуги (включително Търговските условия) или от общозадължителни правни разпоредби, Операторът може да ограничи предоставянето на услуги при изпълнение на условията, посочени в Регламент 2019/1150, включително в случаи на забавено плащане на възнаграждението на Оператора от страна на Клиента. При изпълнение на условията, посочени в Регламент 2019/1150, Операторът може да ограничи предоставянето на услуги и в случай:
4.6.1. че Клиентът не изпълнява техническите условия за ползване на услугата, или;
4.6.2. в случай, че в рамките на дата фийда Клиентът предоставя на Оператора неточна или невярна информация (чл. 4.5), включително информация за срока за доставка на стоката; или
4.6.3. възникне основателно опасение, че Клиентът няма да е способен или охотен да плати своите бъдещи парични задължения спрямо Оператора.
4.7. Клиентът се задължава пред Оператора, че ще осигурява предлагането и продажбата на продукти (стоки) и предоставянето на услуги посредством своя уебсайт в съответствие с общозадължителните правни разпоредби, включително в съответствие с регулацията в областта на защитата на потребителите, и включително регулярното изпълнение на своите законни и договорни задължения към всички свои клиенти.
5. Възнаграждение за оператора
5.1. За изобразяването на предадената информация за продуктите на Уебсайта Клиентът ще плати на Оператора възнаграждение за всяко едно кликване на потребител върху изобразяван на Уебсайта продукт на Клиент (в следващия текст "кликване"), а именно в размер съгласно чл. 5.2 на Търговските условия.
5.2. В ценовата листа на оператора, публикувана на интернет адрес https://favi.bg/partner-dashboard/category-list. винаги е определен и се изобразява актуалният, минимален в момента на кликването размер на възнаграждението за Оператора за всяко едно кликване (в следващия текст "минимална цена"). Минималната цена винаги се изобразява и в рамките на информационната система. Минималната цена може да се променя текущо и автоматично по време на срока на Договора за предоставяне на услуги, главно с цел приспособяване към актуалните условия на пазара и осигуряване на оптимална посещаемост на уебсайта на Клиента. В потребителския акаунт Клиентът може да въведе по-високо възнаграждение за Оператора за всяко кликване (възнаграждение, по-високо от минималната цена), като въведе кратно на минималната цена, което може да води до по-голяма посещаемост на интернет сайта на Клиента („л. 9.3). В такъв случай, за всяко кликване Операторът има право на така увеличеното възнаграждение.
5.3. Фактите, решаващи за възникването на правото на Оператора на възнаграждение се регистрират в информационната система на Оператора, където Клиентът може текущо да ги контролира. В рамките на информационната система Операторът показва на клиента средната цена за едно кликване в избрания от Клиента период. След края на всеки календарен месец Операторът изпраща на Клиента отчет за възнаграждението му за предходния календарен месец така, както това възнаграждение е записано в информационната система. С това не се засягат разпоредбите на член 5.4 и член 5.5 на Търговските условия. Договарящите се страни се споразумяват, че Клиентът може да внесе възражение срещу фактурираното от оператора възнаграждение най-късно до тридесет (30) дни от получаване на фактурата.
5.4. Операторът може по всяко време да изиска плащане на аванс за възнаграждението си съгласно Договора за предоставяне на услуги.
5.5. Сумарното възнаграждение на Оператора се плаща най-често ежемесечно, чрез безналично плащане по сметката на Оператора в срок до десет (10) дни от датата на издаване на фактурата за предходния период. Въпреки това обаче Операторът може да изиска от Клиента заплащане на възнаграждение, за което на Оператора е вече възникнало право съгласно Договора за предоставяне на услуги, по всяко време (т.е. без падеж или независимо от евентуалния падеж на издадената фактура, ако такава е издадена от Оператора). Това не засяга разпоредбите на чл. 5.4 от Търговските условия.
5.6. Клиентът ще получи информация относно плащането, включително номер на сметката на Оператора и код на плащането, в указанията за плащане, които се изобразяват в рамките на потребителския акаунт, или Операторът ще ги изпрати по електронната поща на адреса на Клиента. Клиентът е длъжен да извършва плащанията в съответствие с тези указания, като посочва кода на плащането.
5.7. Операторът е платец на данък върху добавената стойност ("ДДС") и ДДС ще бъде добавен към всички суми в съответствие с общозадължителните правни разпоредби.
5.8. В случай на безналично плащане на възнаграждението на Оператора, задължението на клиента да плати възнаграждение на Оператора е изпълнено в момента на постъпване на съответната сума по сметката на Оператора.
5.9. В случай на забава от страна на Клиента на плащането на възнаграждението на Оператора, операторът има право на лихва за забава в размер на 0,03 % от дължимата сума за всеки ден забавяне.
5.10. В случай на забава от страна на Клиента на плащането на възнаграждението на Оператора, Операторът има право да спре изпълнението на каквито и да били свои задълженията спрямо Клиента, до момента на заплащане на всички задължения от Клиента.
5.11. В случай на забава от страна на Клиента на плащането на възнаграждението на оператора, информацията за Клиента може да бъде предадено на трето лице с цел администриране или събиране на дълга.
6. Информация от системата Google Analytics
6.1. Клиентът може да включи посредством своя потребителски акаунт в информационната система функцията „автоматично класиране на продуктите според конверсиите“, с което информацията за посещаемостта на интернет сайта на клиента от системата Google Analytics ще стане достъпна за Оператора (в следващия текст "информация за посещаемостта"). Клиентът може по всяко време да промени така направената настройка и по този начин да прекрати на Оператора достъпа до информацията за посещаемостта.
6.2. Операторът се задължава, че:
6.2.1. информацията за посещаемостта няма да бъде предоставяна от Оператора на трети лица;
6.2.2. информацията за посещаемостта ще се използва от Оператора изключително с цел по-ефективно класиране на продуктите на Клиента на Уебсайта, а именно само в необходимия за тази цел обхват;
6.2.3. информацията за посещаемостта ще се обработва от Оператора само автоматично (машинно), като Операторът няма да извършва нейна ръчна обработка;
6.2.4. информацията за посещаемостта ще бъде достъпна за Оператора максимално за срока на Договора за предоставяне на услуги.
6.3 Използването и прехвърлянето на информация, получена от приложните програмни интерфейси (API) на Google, към друго приложение от страна на Оператора ще се придържа към Политиката за потребителските данни на услугите на Google API, включително изискванията за ограничена употреба.
7. Лицензионно споразумение
7.1. Клиентът декларира, че има право да предостави на Оператора лиценз за цялата предадена информация за продуктите и техните отделни елементи, т.е. включително всички снимки на продуктите и други материали, свързани с продуктите, които подлежат на защита с авторско право или други права на интелектуалната собственост (наричани в следващия текст заедно "достъпни произведения" или "достъпно произведение").
7.2. С настоящото Клиентът дава разрешение на Оператора да упражнява правото да използва достъпните произведения (лиценз), при условията, посочени по-долу.
7.3. Лиценз за достъпните произведения се предоставя за използване с цел публично споделяне на достъпното произведение (главно посредством интернет) безвъзмездно, в неограничен териториален обхват. Достъпното произведение може да се използва от Оператора в реклама или като част от други промоции и за тази цел Операторът може да предостави на трети страни сублицензи за достъпното произведение. Лицензът за достъпното произведение се предоставя без ограничение във времето (т.е. и за периода след изтичане на срока Договора за предоставяне на услуги).
7.4. Операторът се задължава да не предоставя на трето лице достъп до фийд данни на Клиента.
8. Ползване на услугата
8.1. Клиентът има предвид, че Операторът не носи отговорност за настройки, извършени от Клиента в потребителския акаунт.
8.2. В рамките на услугата Клиентът няма право да използва механизми, инструменти, софтуер или процедури, които имат или биха могли да имат отрицателен влияние върху функцията на устройството на Оператора, безопасността на интернет или на други ползватели на интернет.
8.3. Клиентът няма право да развива дейност, насочена към деактивиране или ограничаване на работата на сървъра на Оператора, на който се оперира услугата, или да извършва други атаки срещу този сървър, нито да подпомага трето лице в подобни дейности. Клиентът няма право да използва потребителския акаунт и услугата по начин, който би ограничил използването на услугата от други клиенти на Оператора или по друг начин неправомерно да ограничава Оператора. Главно Клиентът няма право да обременява сървъра на Оператора, на който се оперира услугата, с автоматизирани искания.
9. Информация съгласно Регламент 2019/1150
9.1. Операторът използва главно следните допълнителни дистрибуционни канали и потенциални асоциирани програми, посредством които Операторът пуска на пазара продукти (стоки), предлагани от Клиента: PPC рекламни системи, оперирани от трети страни, онлайн дисплейна реклама, социални мрежи, оперирани от трети страни и имейлинг ( директен маркетинг посредством електронна поща).
9.2. Ефектите от Търговските условия върху правото на интелектуална собственост на Клиента и техният контрол върху тези права се уреждат от чл. 7 на Търговските условия. Правото на упражняване на имуществени авторски права върху достъпните произведения не се засяга от Договора за предоставяне на услуги.
9.3. За определяне на класирането на офертите в рамките на каталога на продуктите на Уебсайта е определяща комбинацията от два (2) основни (фактори), а именно представата на потребителите за качество на конкретния продукт (стока), предлаган от Клиента в рамките на услугата и размерът на възнаграждението за кликване, настроен от Клиента в рамките на потребителския акаунт (чл. 5.2). Представата на потребителите за качество на конкретен продукт, предлаган от Клиента като част от услугата, се изразява в интереса на потребителите към такъв продукт, който се базира на броя кликвания върху такъв продукт, популярността на продукта сред потребителите, цената на продукта, наличността на продукта на склад, бързина на доставка на продукта от Клиента и други параметри. По-високата качествена страна на предлагания от Клиента продукт означава по-добро класиране в продуктовия каталог на Уебсайта. По-високото възнаграждение за кликване, въведено от Клиента в потребителския акаунт (чл. 5.2), означава по-добро класиране в продуктовия каталог на уебсайта. По този начин Операторът предлага възможност за оказване на влияние върху класирането на продуктовите оферти срещу директно плащане в рамките на услугата.
9.4. Операторът не предлага на потребителите никакви съпътстващи стоки или услуги в смисъла на чл. 6 на Регламент 2019/1150.
9.5. Самият оператор или който и да било от бизнес ползвателите, контролирани от оператора, не предлага посредством Уебсайта услуги, каквито предлага Клиентът, като така не се стига до никакво диференцирано третиране в смисъла на чл. 7 на Регламент 2019/1150.
9.6. Дори и с оглед естеството на услугата, Клиентът няма да има достъп до информацията, предоставена или генерирана от Клиента, която операторът съхранява след прекратяване на Договора за предоставяне на услуги, с изключение на фактурирането. Дори и с оглед на естеството на услугата, Клиентът няма достъп до никакви лични или други данни, които потребителите предоставят за целите на използването на услугата или които се генерират по време на предоставянето на тези услуги.
9.7. Операторът има достъп до лични или други данни, които потребителите предоставят за целите на използването на услугата или които се генерират при предоставянето на услугата. Конкретно, Операторът има достъп до имейл адресите и имената на потребителите, които са се абонирали за да получават нюзлетър, както и достъп до информация относно използването на тези адреси за маркетингови цели. Операторът получава тези данни независимо от отношението си с Клиента (като ги събира на уебсайта). Данните по предходното изречение се споделят с трети лица, тъй като това е необходимо за предоставянето на маркетингови услуги от тези лица на Оператора. Клиентът има достъп до своите идентификационни данни, които е въвел в информационната система, както и до статистика за фактуриране на услугата в информационната система.
9.8. Операторът не ограничава възможността на Клиента да предлага едни и същи продукти (стоки) и услуги на потребителите (ползвателите) при различни условия чрез други средства, различни от посочените услуги.
9.9. Безплатната и лесно достъпна вътрешна система на оператора за уреждане на жалби на клиенти по смисъла на член 11 от Регламент 2019/1150 може да бъде намерена на https://help.favionline.com. На този интернет адрес можете да намерите и информация за достъпа до вътрешната система на Оператора за уреждане на жалби и нейното функциониране, като тази информация е неразделна част от настоящите условия. Посредством вътрешната система на Оператора за уреждане на жалби, Клиентът може да подава жалби до Оператора по следните въпроси:
9.9.1. предполагаемо неизпълнение от страна на Оператора на задължения, определени в Регламент 2019/1150, което засяга Клиента;
9.9.2. технически проблеми, които са пряко свързани с предоставянето на услугата, и засягат Клиента;
9.9.3. мерки или поведение на Оператора, които са пряко свързани с предоставянето на услугата, и засягат Клиента.
10. Други права и задължения на договарящите се страни
10.1. Правата и задълженията на договарящите се страни по отношение на отговорността на Оператора за неизправности на услугите се уреждат от съответните общозадължителни правни разпоредби, по-специално разпоредбите на § 1914 и следващите от Гражданския кодекс. Операторът носи отговорност пред Клиента само за виновни нарушения на законови задължения. Клиентът може да предяви пред оператора правата си, произтичащи от отговорността на Оператора за неизправности на услугите, на адреса на седалището на оператора.
10.2. Освен това Клиентът има предвид, че Операторът не носи отговорност за функционалността на мрежата за данни на Клиента, функционалността на публичната мрежа за данни, функционалността на хардуера на Клиента, състоянието на софтуера на Клиента, архивирането на данни от Клиента и евентуална намеса от трети страни в софтуера на Клиента.
10.3. В случай на възникване на щета на страната на Клиента във връзка с отговорността на Оператора за неизправности на услугата, ако това не е щета, причинена от Оператора умишлено или поради груба небрежност, договарящите се страни се споразумяват с оглед на условията за предоставяне на услугата, за ограничаване на обезщетението за тази евентуална щета, причинена на Клиента, а именно, че пълното обезщетение за щетата, включително пропуснати ползи, да бъде ограничено до сумата на половината от възнаграждението, действително платено от Клиента за използването на услугата през последния месец преди настъпване на факта, довел до възникването на щета на страната на Клиента. Договарящите се страни констатират предвид всички обстоятелства, свързани със сключването на Договора за предоставяне на услуги, че общата предвидима щета, включително пропуснати ползи, която би могла да възникне за Клиента в резултат на неизправности на услугата, може да възлиза на максимум половината от реално заплатеното от Клиента възнаграждение за ползване на услугата през последния месец преди настъпване на факта, довел до настъпването на щетата на страната на Клиента.
10.4. Клиентът дава съгласието за използване на неговите анонимизирани данни, съхранявани в рамките на услугата, за аналитични цели, дори след прекратяване на Договора за предоставяне на услуги.
10.5. Задължението за информиране спрямо клиент, който е физическо лице, по смисъла на член 13 на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните) (в следващия текст „Регламент GDPR“), свързано с обработването на личните данни на Клиента за целите на изпълнението на Договора за предоставяне на услуги, за целите на преговорите по този договора и за целите на изпълнението на публично-правните задължения на Оператора, Операторът изпълнява чрез специален документ.
10.6. В случай, че договарящите се страни сътрудничат при измерването на удовлетвореността на клиентите, правата и задълженията на страните при обработката на личните данни на клиентите се регламентират от договора за обработване на лични данни в съответствие с разпоредбите на чл.28, ал.3 и ал. 4 от Регламента GDPR, който представлява Приложение № 1 и е неразделна част от настоящите условия.
11. Изпращане на търговски съобщения и записване на бисквитки
11.1. В смисъла на разпоредбите на § 7, ал. 2 от Закон № 480/2004 Sb. за определени услуги на информационното общество и за изменението на някои закони (Закон за някои услуги на информационното общество), в актуален текст, Клиентът дава съгласието си за изпращане от страна на Оператора на информация и търговски съобщения, свързани с услугите или предприятието на Оператора, на адреса на Клиента и за изпращане на търговски съобщения от трети страни на адреса на клиента.
11.2. Операторът изпълнява законовите си задължения, свързани с евентуалното записване на бисквитки в устройството на Клиента, чрез специален документ.
12. Срок на Договора за предоставяне на услуги
12.1. Договорът за предоставяне на услуги влиза в сила със сключването му.
12.2. Договорът за предоставяне на услуги се сключва за неопределен период от време и може да бъде прекратен по всякаква причина или без посочване на причина от която и да е от страните по договора. Срокът на предизвестието за прекратяване е тридесет (30) дни и започва да тече от момента на връчване на предизвестието на другата страна по договора.
12.3. В случай, че Клиентът наруши някое от задълженията си, произтичащи от Договора за предоставяне на услуги (включително Търговските условия) или от общозадължителните правни разпоредби, Операторът може да прекрати Договора за предоставяне на услуги по тези причини, при спазване на условията, посочени в Регламент 2019/1150. Срокът за предизвестие е тридесет (30) дни и започва да тече от момента на връчването на предизвестието до Клиента. Освен ако не е уговорено друго, Договорът за предоставяне на услуги се прекратява в момента на изтичането на срока на предизвестието.
12.4. Клиентът има предвид, че в случай на прекратяване на Договора за предоставяне на услуги, може да бъде отстранена цялата информация, въведена от Клиента или Оператора за Клиента в рамките на услугата.
13. Връчване
13.1. Освен ако не е предвидено друго, цялата кореспонденция относно правни действия, свързани с Договора за предоставяне на услуги, трябва да бъде предадена на другата страна по договора в писмена форма или по електронна поща. Адресът за връчване на документи до клиента е адресът на електронната поща, посочен в неговия потребителския акаунт.
13.2. В случай на връчване по електронната поща, съобщението се счита за връчено в момента на приемането му от сървъра на входящата поща.
14. Заключителни разпоредби
14.1. Ако отношението, свързано с използването на Уебсайта или правното отношение, основано с Договора за предоставяне на услуги, съдържа международен (чуждестранен) елемент, страните се договарят, че относно такова отношение се прилага чешкото законодателство, главно Гражданския кодекс. За целите на отношенията между Оператора и Клиента се:
14.1.1. изключва прилагането на обичайните търговски практики в смисъла § 558, ал. 2 от Гражданския кодекс;
14.1.2. изключва прилагането на разпоредбите на § 557, § 1748, § 1799 и § 1800 от Гражданския кодекс.
14.2. Договарящите страни се споразумяват за юрисдикцията и компетентността на съдилищата на Чешката република. За решаване на спорове относно права и задължения, произтичащи от или във връзка с Договора за предоставяне на услуги, в случай на материална компетентност на окръжния съд от първа инстанция е компетентен е Окръжният съд Прага-изток, а в случай на материалната компетентност на областния съд от първа инстанция е компетентен Областният съд в Прага.
14.3. Ако някоя разпоредба на Търговските условия е невалидна или недействителна, или стане такава, невалидната разпоредба ще бъде заместена от разпоредба, която по смисъл е възможно най-близка до невалидната разпоредба. Невалидността или недействителността на една разпоредба не засяга валидността на останалите разпоредби.
14.4. Операторът има право да прехвърли правата и задълженията по Договора за предоставяне на услуги на трето лице, за което Клиентът дава съгласието си.
Приложение № 1 към Общите условия - Установяване на клиентската удовлетвореност - Договор за обработване на лични данни
1. Страните са в договорни отношения относно установяването на клиентската удовлетвореност от Оператора за Клиента (в следващия текст "въпросните договорни отношения"). Тъй като на основание въпросните договорни отношения личните данни ще бъдат обработвани от Оператора въз основа на указания на Клиента, Клиентът упълномощава Оператора в съответствие с Регламента да обработва на лични данни, съгласно посочените по-долу условия.
2. Клиентът не е назначил длъжностно лице по защита на личните данни.
3. Личните данни ще бъдат обработвани от Оператора за срока на настоящия договор. Личните данни ще бъдат обработвани с помощта на автоматизирани или ръчни процедури, състоящи се от записване, запаметяване, търсене или изтриване на лични данни.
4. Целта на обработването на лични данни е изпращане на търговски съобщения с цел определяне на удовлетвореността на клиентите. Видовете лични данни, обработвани от Оператора са: Електронен адрес и информация, свързана с изпратените съобщения. Категорията субекти на данни е: клиенти на Клиента.
5. Операторът ще обработва лични данни само въз основа на документираните указания на Клиента, включително указания относно предаването на лични данни към трета държава или международна организация, ако такова обработване вече не се изисква от правото на Съюза или законодателството държава членка, което се отнася за Оператора; в такъв случай, преди обработването Операторът информира Клиента за това законово изискване, освен ако тези правни разпоредби не забраняват тази информация поради важни причини от обществен интерес. Указанията на Клиента могат да се съдържат и в настоящия договор или в рамките на въпросните договорни отношения.
6. Освен ако с Оператора изрично не е уговорено друго, Операторът няма да има достъп до информация, която представлява особена категория лични данни по смисъла на член 9 от Регламента, т.е. до лични данни, които показват расов или етнически произход, политически възгледи, религиозни убеждения или философски убеждения или членство в синдикална организация, са генетични или биометрични данни или са данни за здравословното състояние или сексуалния живот или сексуалната ориентация на физическо лице.
7. Личните данни ще бъдат обработвани автоматично или ръчно, за срока на въпросните договорни отношения. След прекратяване на действието на настоящия договор Операторът е длъжен да изтрие всички лични данни, с които разполага въз основа на този договор (което е указание на Клиента), освен ако общозадължителните правни разпоредби не изискват по-нататъшно съхранение на предоставените лични данни.
8. Операторът се задължава да предприеме мерки в обхвата, определен от общозадължителни правни разпоредби, за предотвратяване на неправомерен или случаен достъп до лични данни, на тяхната промяна, унищожаване или загуба, неправомерно предаване, другото неправомерно обработване, както и друга злоупотреба с лични данни. Като взема предвид състоянието на техниката, разходите, естеството, обхвата, контекста и целите на обработването на лични данни, както и различните вероятни и различните сериозни рискове за правата и свободите на физическите лица, Операторът предприема подходящи технически и организационни мерки за осигуряване на ниво на сигурност на личните данни, съответстващо на дадения риск.
9. Клиентът има предвид и е съгласен, че носи пълната отговорност за рисковете за сигурността, свързани с непредприемането на техническите мерки, препоръчани му от Оператора по време на срока на действие на този договор с цел защита на личните данни.
10. Операторът няма да ангажира за обработването на личните данни никакъв друг обработващ данни без предварителното конкретно или общо писмено разрешение на Клиента. С настоящото Клиентът дава съгласието си с участието на други обработващи при обработването на лични данни от Оператора, а именно лица, които осигуряват изпълнението на задълженията на Оператора от въпросните договорни отношения, особено при изпращане на търговски съобщения или при съхраняване на данни. Операторът информира Клиента за всички предвиждани промени относно приемането на други обработващи или тяхното заместване, като по този начин дава възможност на Клиента да изрази възражения срещу такива промени. Ако Операторът ангажира друг обработващ лични данни за извършване на определени дейности по обработването на лични данни от името на Клиента, за този друг обработващ ще са в сила на основание договора същите задължения за защита на данните, каквито са залегнали в настоящия договор, по-специално предоставяне на достатъчни гаранции по отношение на внедряването на подходящи технически и организационни мерки, така че обработването на лични данни да отговаря на изискванията на Регламента.
11. Операторът е длъжен да взема под внимание естеството на обработването на личните данни. Операторът ще съдейства на Клиента чрез подходящи технически и организационни мерки, ако това е възможно, с цел изпълнение на задължението на Клиента да реагира на искания за упражняване на правата на субекта на данни, посочени в глава III. Регламента, за сметка на Клиента. Исканията за упражняване на правата на субекта на данни, евентуално направени срещу Оператора, ще бъдат препратени от Оператора на Клиента без неоправдано забавяне.
12. Операторът има задължение за конфиденциалност по отношение на обработката на лични данни. Операторът се задължава да гарантира конфиденциалност по отношение на обработката на лични данни от страна на своите служители и други лица, работещи с лични данни.
13. Операторът ще съдейства на Клиента за осигуряване на спазването на задълженията, посочени в чл. 32 до 36 от Регламента, като взема предвид естеството на обработката на личните данни и информацията, с която разполага Операторът, и за сметка на Клиента.
14. Операторът се задължава да предостави на Клиента, за сметка на последния, цялата необходима информация, за да докаже, че задълженията, посочени в настоящия договор, са изпълнени, и да предостави възможност за извършване за сметка на Клиента на одити на лични данни, включително проверки, извършвани от Клиента или от друг упълномощен от Клиента одитор, като ще подпомогне одитите, включително уведомяване на Клиента, че по мнение на Оператора неговите указания нарушават общозадължителни разпоредби в областта на защитата на личните данни.
15. Клиентът е длъжен да обработва личните данни в съответствие с нормативната уредба в областта на защитата на личните данни, включително осигуряването на съответното правно основание за обработване на личните данни. В случай, че Операторът претърпи щета във връзка с неправомерно поведение на Клиента в областта на защитата на личните данни (включително публично-правни санкции или разходи на Оператора и разходи, свързани с такова неправомерно действие), Клиентът е длъжен да възстанови на Оператора тази щета най-късно от тридесет (30) дни от възникването й.
16. В случай на възникване на щета на страната на Клиента във връзка с отговорността на Оператора по настоящия договор, ако не се касае за щета, причинена от Оператора умишлено или поради груба небрежност, страните по договора се споразумяват с оглед на условията на настоящия договор, за ограничаване на компенсацията за такава евентуална щета, причинена на Клиента (включително щета, възникнала в резултат на административни санкции), така че общата компенсация за щетата да бъде ограничена до сумата, действително платена от Клиента на Оператора за последните два месеца преди възникването на такава щета. Страните по договора констатират, вземайки предвид всички обстоятелства, свързани със сключването на настоящия договор, че сумарната предвидима щета (включително щети, възникнали в резултат на административни санкции), която би могла да възникне за Клиента в резултат на нарушение на този договор от страна на Оператора, може да възлиза максимум на сумата, действително платена от Клиента на Оператора за последните два месеца преди възникването на такава щета.
17. Настоящият договор влиза в сила и действие от датата на сключването му. Настоящият договор се сключва за срока на въпросните договорни отношения. При прекратяване на всички въпросни договорни отношения (по каквато и да е причина) се прекратява и настоящия договор.
18. Относно настоящия договор, както и относно правата и задълженията, възникнали на основание този договор или във връзка с него, се прилага чешкото законодателство. Настоящият договор може да бъде променен само с писменото съгласие на договарящите страни, като промяна на този договор в по-малко строга форма се изключва.
Прага, 14.2.2023 г.
FAVI a.s.
Правила и условия за ползване FAVI.bg
1. Уводни разпоредби
1.1. Настоящите условия (в следващия текст "Търговски условия") уреждат в съответствие с разпоредбите на § 1751, ал. 1 от Закон 89/2012 Sb., Граждански кодекс в актуален текст (в следващия текст "Граждански кодекс") взаимните права и задължения между търговското дружество FAVI a.s., със седалище на адрес Vodičkova 710/31, Nové Město, 110 00 Praha 1 [ул. "Водичкова" 710/31, Нове Место, 110 00 Прага 1], идентификационен номер: 048 57 402, вписано в търговския регистър, воден от Градския съд в Прага в раздел B [Б], дело 28244 (в следващия текст "Доставчик") и трети лица (в следващия текст "Ползвател"), възникващи от договори за предоставяне на услуги (в следващия текст "Договор за предоставяне на услуги"), сключвани посредством уебсайта на Доставчика, намиращ се на интернет адрес / (в следващия текст "Уебсайта").
1.2. Правата и задълженията между Доставчика и Ползвателя се уреждат и от правилата за дискусии, които са в Приложение № 1 към Търговските условия. Търговските условия и правилата за дискусии представляват неразделна част от Договора за предоставяне на услуги.
1.3 Договорът за предоставяне на услуги и Търговските условия са изготвени на български език.
1.4. В съответствие с разпоредбите на § 1752 от Гражданския кодекс, договарящите се страни уговарят, че Доставчикът може едностранно да променя Търговските условия в разумен обхват. Ползвателят ще бъде уведомен за промяната на Търговските условия. Ползвателят може да откаже промяната на Търговските условия и в такъв случай писмено да прекрати Договора за предоставяне на услуги със срок на предизвестие от един (1) месец.
1.5. С изразяване на съгласие с новата версия на Търговските условия, предходните Търговски условия стават недействителни и новата версия на Търговските условия става неразделна част от Договора за предоставяне на услуги.
2. Сключване на договор за предоставяне на услуги
2.1. Предложение за сключване на договор за предоставяне на услуги се прави от Ползвателя като попълни данните в регистрационния формуляр на Уебсайта и изпрати тези данни на Доставчика чрез натискане на бутона "Регистрация" (в следващия текст "поръчка"). Данните, предоставени от Ползвателя в поръчката, се считат за верни за целите на Търговските условия.
2.2. След получаването на поръчката Доставчикът ще изобрази за Ползвателя възможност за влизане в потребителския акаунт на Ползвателя (в следващия текст "акцептация"). Разпоредбите на § 1740, ал 3 от Гражданския кодекс не се прилагат. След получаване на акцептацията от Ползвателя, Договорът за предоставяне на услуги е сключен.
2.3. Ползвателят е съгласен, че Доставчикът може да започне да предоставя услугите съгласно Договора за предоставяне на услуги незабавно след сключването му, дори и преди изтичането на законовия срок за оттегляне от Договора за предоставяне на услуги.
2.4. Ползвателят има предвид, че Доставчикът не е длъжен да сключи Договор за предоставяне на услуги (да откаже да регистрира Ползвателя), особено с лица, които преди това са нарушили съществено Договора за предоставяне на услуги (включително Търговските условия).
2.5. Ползвателят е съгласен с използването на дистанционни средства за комуникация при сключване на Договора за предоставяне на услуги. Разходите, възникнали за Ползвателя при използването на дистанционни средства за комуникация във връзка със сключването на Договора за предоставяне на услуги (напр. разходи за свързване с интернет), се заплащат от Ползвателя и не се различават от основната тарифа.
3. Потребителски акаунт
3.1. Въз основа на регистрацията на Ползвателя, направена на Уебсайта, същият има достъп до своя потребителския интерфейс на Уебсайта. От своя потребителски интерфейс Ползвателят може по-специално да управлява своите данни, да добавя и отстранява информация за своята личност, да я управлява, да качва и отстранява приноси или друга информация и да ги управлява, както и да качва снимки и аудиовизуални записи и да ги управлява (в следващия текст "потребителски акаунт").
3.2. Потребителският акаунт на Ползвателя ще започне да функционира след регистрацията на Ползвателя в Уебсайта (попълване на необходимите данни от Ползвателя).
3.3. При регистрация в Уебсайта Ползвателят е длъжен да предостави точни верни данни. Ползвателят е длъжен да актуализира личните данни, посочени в потребителския акаунт, в случай на каквато и да била тяхна промяна. Данните, посочени от Ползвателя в потребителския акаунт, се считат от Доставчика за правилни. Всеки Ползвател може да има само един потребителски акаунт.
3.4. Достъпът до потребителския акаунт е защитен с потребителско име и парола. Ползвателят е съгласен, че данните за вход могат да бъдат използвани и за влизане в други уебсайтове, оперирани от Доставчика. Ползвателят има задължение за конфиденциалност по отношение на информацията, необходима за достъп до неговия потребителски акаунт и има предвид, че Доставчикът не носи отговорност за нарушение на това задължение от страна на Ползвателя.
3.5. Доставчикът може да деактивира потребителския акаунт на Ползвателя, главно в случай, че Ползвателят наруши задълженията си по Договора за предоставяне на услуги.
4. Условия за услугата
4.1. Въз основа на Договора за предоставяне на услуги, Ползвателят има право на достъп до своя потребителски акаунт. От своя потребителски интерфейс Ползвателят може по-специално да управлява своите данни, да въвежда и отстранява информация за своята личност, да я управлява, да качва и отстранява приноси или друга информация и да ги управлява, както и да качва снимки и аудиовизуални записи и да ги управлява; освен това посредством своя потребителски интерфейс Ползвателят може да комуникира по определен начин с други лица ("в следващия текст "Услугата").
4.2. Доставчикът не е длъжен да предоставя Услугата в случай, че предоставянето й е възпрепятствано от проблеми на страната на Ползвателя или на страната на други лица. Доставчикът не е длъжен да предоставя услугата, особено в случай на прекъсване на захранването с електроенергия, отпадане на мрежата за данни, както и при други неизправности, причинени от трети лица или непреодолима сила.
4.3. При предоставянето на Услугата е възможно да настъпи прекъсване, временно ограничение или намаление на качеството на Услугата.
4.4. Ползвателят има предвид, че всички препоръки и информация, изобразявани в рамките на Услугата и на Уебсайта, са с неангажиращ характер. Относно ползването на тези препоръки и информация Ползвателят е длъжен винаги да контактува професионален консултант.
5. Ползване на Услугата
5.1. В рамките на Услугата Ползвателят няма право да записва или разпространява информация, чието съдържание е в противоречие с общозадължителните правни разпоредби, действащи в Чешката република или в други държави, в които Услугата е достъпна, по-специално съдържание, което бидейки публично достъпно:
5.1.1. нарушава авторски права или права, свързани с авторско право на трети лица,
5.1.2. засяга правата за защита на личността на трети лица,
5.1.3. нарушава правни норми, насочени към защита срещу омраза към нация, етническа група, раса, религия, класа или друга група лица или ограничаване на правата и свободите на нейните членове.
5.2. Ползвателят има предвид, че Доставчикът не носи отговорност за настройки, извършени от Ползвателя в неговия потребителския акаунт.
5.3. В рамките на Услугата Ползвателят няма право на да разпраща непоискани търговски съобщения. В рамките на Услугата Ползвателят няма право да изпраща информация, която е явно подобна на услугите или приложенията на трети страни, с цел да обърка или заблуди потребителите на интернет (фишинг). Ползвателят няма право да разпространява компютърни вируси в рамките на Услугата.
5.4. В рамките на Услугата Ползвателят няма право да използва механизми, инструменти, софтуер или процедури, които биха могли да повлияят отрицателно върху функцията на устройствата на Доставчика, безопасността на интернет или на други ползватели на интернет.
5.5. Ползвателят няма право да извършва дейности, насочени към деактивиране или ограничаване на работата на сървъра на Доставчика, на който се оперира Услугата, или да извършва други атаки срещу този сървър, нито да подпомага трето лице в подобни дейности. Ползвателят няма право да използва потребителския акаунт и Услугата по начин, който би ограничил използването на услугата от други клиенти на Доставчика или по друг начин неправомерно да ограничи Доставчика. Главно Ползвателят няма право да обременява сървъра на Доставчика, на който се оперира услугата, с автоматизирани искания.
5.6. Ползвателят има предвид, че в съответствие с § 5 от Закон № 480/2004 Sb.. относно някои услуги на информационното общество и за изменение на определени закони (Закон за някои услуги на информационното общество), в актуален текст, Доставчикът не носи отговорност за съдържанието на информацията, добавяна от Ползвателя. Освен това Ползвателят има предвид, че Доставчикът не носи отговорност за неправомерни действия на Ползвателя.
5.7. Доставчикът има право (но не е длъжен) да извършва превантивен контрол на информацията, добавяна или разпространявана от Ползвателя в рамките на Услугата. В случай, че съдържанието на такава информация би могло да наруши Търговските условия, общозадължителните правни разпоредби или добрите нрави, Доставчикът има право да изтрие тази информация или да предотврати нейното разпространение, както и Доставчикът има право да се оттегли от Договора за предоставяне на услуги. В случай, че трета страна предяви права срещу Доставчика във връзка с качването или разпространението на информация, качена или разпространявана от Ползвателя в рамките на Услугата, Доставчикът има право незабавно да отстрани съдържанието на информацията, качена или разпространявана от Ползвателя в рамките на Услугата.
5.8. В случай, че което и да било трето лице предяви права срещу Доставчика във връзка с изпълнението на Договора за предоставяне на услуги, Ползвателят се задължава незабавно да предаде на Доставчика всички документи и материали, необходими за успешното водене на спор с тава трето лице. В случай, че такова трето лице твърди, че с качването или разпространението на информация, качена или разпространявана от Ползвателя в рамките на Услугата, са нарушени неговите права, по-специално правата върху обектите на защита с авторско право, или че е налице антиконкурентно поведение, Ползвателят се задължава да заплати на Доставчика всички целесъобразно реализирани разходи, възникнали за Доставчика във връзка със спора с такова трето лице.
5.9. Ползвателят има предвид че текстовете, снимките, графичните произведения и други елементи, съдържащи се на Уебсайта или са достъпни в рамките на Услугата, могат да бъдат поотделно и/или като съвкупност (в следващия текст общо "авторски произведения") защитени с авторско право. Базите данни, намиращи се на Уебсайта или са достъпни в рамките на Услугата са защитени с особеното право на създателя на базата данни. Освен ако с Доставчика не е писмено уговорено друго, правомерно използване на защитени с авторски права произведения може да се осъществи само в обхват и по начина, определен от приложимото законодателство. По-специално, Ползвателят няма право да използва защитени с авторски права произведения под формата на тяхното размножаване (копиране) с цел постигане на пряка или непряка икономическа или търговска полза, както и тяхното използване под формата на разпространяване, заемане, излагане или да го направи публично достояние (включително предоставяне посредством интернет).
6. Лицензионно споразумение
6.1. В случай, че в рамките на Услугата Ползвателят качи или разпространява информация (нематериални блага) която подлежи на защита с някои от правата върху интелектуалната собственост (в следващия текст "произведението"), Ползвателят качвайки или разпространявайки произведението в рамките на Услугата предоставя безплатно на Доставчика право да упражнява правото да използва на произведението ("лиценз"), при условията, посочени по-долу. Това не засяга разпоредбите на член 5.1 от Търговските условия.
6.2. Лицензът за произведението се предоставя за всички начини на използване (включително публично споделяне на произведението посредством интернет), в неограничен количествен и териториален обхват. Доставчикът може да прехвърли правата, които са част от лиценза, изцяло или частично на трето лице ("сублиценз"). Доставчикът има право да прехвърли лиценза за произведението на трета страна. Доставчикът придобива лиценз за произведението в момента на качването му или разпространението му в рамките на Услугата. Лицензът се предоставя за период от седемдесет (70) години от момента, в който произведението е качено или разпространено в рамките на Услугата. Доставчикът не е длъжен да използва лиценза.
6.3. Доставчикът има право да модифицира, променя или обработва произведението, да го включва във файл и да го комбинира с друго авторско произведение (или компютърна програма), защитено с авторско право, като модификацията, промяната или обработката на произведението може да бъде извършена от трети лица. В случай на промени в произведението, направени от Доставчика (от трети лица, упълномощени от Доставчика), на Доставчика се предоставя лиценз и за така модифицираното произведение. Доставчикът има право да направи произведението публично достояние под свое търговско име. В случай на непубликувано произведение, Доставчикът има право да го публикува. Наред с произведението, Доставчикът винаги ще посочва псевдоним (nick) на Ползвателя, който е качил Произведението в рамките на Услугата.
6.4. Разпоредбите на чл. 6.1 до 6.3 от Търговските условия относно упълномощаването на Доставчика се прилагат аналогично и в случаите, когато приносът на Ползвателя не е подлежи на защита с авторско право.
7. Други права и задължения на договарящите се страни
7.1. Доставчикът не изисква плащане в аванс или други подобни плащания.
7.2. Ползвателят има предвид, че компютърните програми, съставляващи Уебсайта, са защитени с авторски права. Ползвателят се задължава да не извършва никаква дейност, която би позволила на него или на трети лица неправомерно да се намесва/т или да използва/т компютърни програми, върху които Доставчикът упражнява права на собственост или е потребител.
7.3. По отношение на Ползвателя, Доставчикът не е обвързан от никакви кодекси на поведение по смисъла на § 1826, параграф 1 буква "е") от Гражданския кодекс.
7.4. Извънсъдебното разглеждане на жалби на потребители се извършва от Доставчика посредством електронния адрес за контакт (чл. 11.5). Доставчикът изпраща информация за уреждането на жалбата на Ползвателя на електронния адрес на Ползвателя.
7.5. Органът за извънсъдебно уреждане на потребителски спорове, възникнали от Договора или предоставянето на услуги, е: Česká obchodní inspekce [Чешка търговска инспекция], със седалище на адрес: Štěpánská 567/15, 120 00 Прага 2, идентификационен номер: 000 20 869, интернет адрес: https://adr.coi.cz/cs. Платформата за онлайн разрешаване на спорове, намираща се на интернет адрес http://ec.europa.eu/consumers/odr може да се използва за разрешаване на спорове между Доставчика и Ползвателя , възникнали от Договора за предоставяне на услуги.
7.6. Европейският потребителски център Чешка република, със седалище Štěpánská 567/15, 120 00 Прага 2, интернет адрес: http://www.evropskyspotrebitel.cz е мястото за контакт съгласно Регламента на Европейския парламент и Съвета (ЕС ) № 524/2013 от 21. май 2013 г. относно онлайн решаване на потребителски спорове и за изменение на Регламент (ЕО) № 2006/2004 и Директива 2009/22/ЕО (Регламент за онлайн решаване на потребителски спорове).
7.7. Доставчикът има право да извършва предприемаческа дейност въз основа на разрешение за стопанска дейност. Контрол извършва в рамките на своята компетентност съответната служба по стопанска дейност. Надзор върху защитата на лични данни упражнява Комисията за защита на личните данни. Чешката търговска инспекция упражнява в определен обхват и надзор върху спазването на Закон № 634/1992 Sb. за защита на потребителите, в актуален текст.
7.8. Правата и задълженията на договарящите страни по отношение на отговорността на Доставчика за дефекти в Услугата се уреждат от съответните общозадължителните правни разпоредби, по-специално разпоредбите на § 1914 и следващите от Гражданския кодекс и от разпоредбите на Закон № 634/1992 Sb. за защитата на потребителите, в актуален текст. Ползвателят може да предяви правата си, произтичащи от отговорността на Доставчика за дефекти в услугата пред Доставчика, по-специално на адреса на седалището му или чрез електронна поща на адреса за контакт (чл. 11.5).
8. Защита на личните данни и записване на бисквитки
8.1. Информационните задължения на Доставчика, свързани с обработването на личните данни на Ползвателя, са регламентирани в отделен документ.
8.2. Ползвателят е съгласен в неговия компютър да се записват така наречените бисквитки. Бисквитките са малки файлове, използвани от доставчици и рекламодатели на уебсайт за разпознаване на уеб браузъра на Ползвателя при комуникация с Услугата и последващо използване на някои от функциите на Услугата. В случай, че е възможно да се изпълнят задълженията на Доставчика по Договора за предоставяне на услуги, без да се записват т. нар. бисквитки в компютъра на Ползвателя, Ползвателят може по всяко време да оттегли съгласието по изречение първо на тази алинея.
9. Срок на Договора за предоставяне на услуги
9.1. Ако не се касае за случай, когато не е възможно оттегляне от договора, Ползвател, който е потребител в съответствие с разпоредбите на § 1829, ал. 1 от Граждански кодекс, има право да се оттегли от Договора за предоставяне на услуги в срок до четиринадесет (14) дни от сключването му. За оттегляне от договора Ползвателят може да използва предоставения от Доставчика образец на формуляр, който е приложение № 2 към Търговските условия.
9.2. Договорът за предоставяне на услуги влиза в сила със сключването му. Договорът за предоставяне на услуги се сключва за неопределен период време.
9.3. Ползвателят може да прекрати действието на Договора за предоставяне на услуги по всяко време чрез фактическо действие, състоящо се от отстраняване на неговия потребителския акаунт.
9.4. В случай, че Ползвателят наруши някое от задълженията си, произтичащи от Договора за предоставяне на услуги (включително Търговските условия или правилата за дискусии) или от общозадължителните правни разпоредби или в други случаи, Доставчикът може да прекрати Договора за предоставяне на услуги. Прекратяването на Договора за предоставяне на услуги по този член влиза в сила от момента на връчване на известието за прекратяване на Ползвателя. Освен ако не е уговорено друго или в общозадължителните правни разпоредби не е предвидено друго, Договорът за предоставяне на услуги се прекратява на датата на влизане в сила на това известие.
9.5. Прекратяването на Договора за предоставяне на услуги не засяга лиценза, предоставен на Доставчика в съответствие с чл.6 от Търговските условия.
10. Връчване – правни действия
10.1. Освен ако не е предвидено друго, цялата кореспонденция относно правни действия, свързани с Договора за предоставяне на услуги, трябва да бъде предадена на другата страна по договора в писмена форма по електронна поща. Адресът на Ползвателя за връчване на документи е адресът на електронната поща, посочен в неговия потребителския акаунт.
10.2. В случай на връчване по електронната поща, съобщението се счита за връчено в момента на приемането от сървъра на входящата поща.
11. Заключителни разпоредби
11.1. Ако отношението, свързано с използването на Уебсайта или правното отношение, основано с Договора за предоставяне на услуги, съдържа международен (чуждестранен) елемент, страните се договарят, че относно такова отношение се прилага чешкото законодателство, главно Гражданския кодекс. С избора на право по предходното изречение, Ползвателят, който е потребител, не е лишен от защитата, предоставена от разпоредбите на законодателството, от които не е възможно да се отклони договорно и които в случай на липса на избор на право биха се приложили съгласно разпоредбите на член 6, параграф 1 от Регламент на Европейския парламент и на Съвета (ЕО) № 593/2008 от 17 юни 2008 г. относно приложимото право към договорни задължения (Рим I).
11.2. Ако някоя разпоредба на Търговските условия е невалидна или недействителна, или стане такава, невалидната разпоредба ще бъде заместена от разпоредба, която по смисъл е възможно най-близка до невалидната разпоредба. Невалидността или недействителността на една разпоредба не засяга валидността на останалите разпоредби.
11.3. Доставчикът има право да прехвръли правата и задълженията по Договора за предоставяне на услуги на трето лице, за което Ползвателят дава съгласието си.
11.4. Договорът за предоставяне на услуги, включително Търговските условия, се архивират от Доставчика в електронна форма и не са публично достъпни.
11.5. Адрес за контакт на Доставчика: адрес на електронната поща: krasivdom@favi.bg.
Прага, 11.5.2018 г.
FAVI a.s.
Информация относно обработването на лични данни с цел изпълнение на договора
1. Самоличност и данни за контакт на администратора
1.1. Администратор на Вашите лични данни е търговското дружество FAVI a.s., със седалище на адрес: Vodičkova 710/31, Nové Město, 110 00 Praha 1, идентификационен номер: 048 57 402, вписано в търговския регистър, воден от Градския съд в Прага в раздел B [Б], дело 28244 (в следващия текст "администратора").
1.2. Данните за контакт на администратора са следните: Vodičkova 710/31, Nové Město, 110 00 Praha 1, Чешка република. Адрес на електронната поща krasivdom@favi.bg. Телефон: +420 222 362 041.
1.3. Администраторът не е назначил длъжностно лице по защита на личните данни.
2. Законово основание за обработване на лични данни
2.1. Законовото основание за обработването на Вашите лични данни е фактът, че това обработване е необходимо за изпълнението на договора между Вас и администратора или за предприемане на мерки от страна на администратора преди сключването на такъв договор по смисъла на чл.6, ал. 1 буква б) Регламент на Европейския парламент и на Съвета 2016/679 относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/ЕО (общ регламент относно защитата на личните данни) (наричан по-долу "Регламента").
3. Цел на обработването на личните данни
3.1. Целта на обработването на Вашите лични данни е изпълнение на договора между Вас и администратора или предприемане на мерки от страна на администратора преди сключването на такъв договор.
3.2. От страна на администратора няма автоматизирано вземане на индивидуални решения в смисъла на чл. 22 от Регламента.
4. Срок за съхранение на личните данни
4.1. Вашите лични данни ще бъдат обработвани от администратора за срока на действие на правата и задълженията по съответния договор и за периода, необходим за целите на архивирането съгласно съответните общозадължителни правни разпоредби, но не по-дълго от срока, определен от общозадължителни правни разпоредби.
5. Други получатели на лични данни
5.1. Други получатели на Вашите лични данни ще бъдат лицата, образуващи с администратора концерн, лица осигуряващи маркетингови услуги за администратора, лица осигуряващи експлоатацията на маркетинговите платформи и лица осигуряващи технически или организационни дейности за администратора в съответствие с указанията на администратора (обработващи лични данни).
5.2. Администраторът не възнамерява да предава Вашите лични данни към трета държава (държава извън ЕС) или международна организация, с изключение на предаването на Вашите лични данни към Съединените американски щати на дружеството SendGrid, Inc., със седалище 1801 California Street, Suite 500 Denver, Colorado 80202 и дружеството The Rocket Science Group LLC d/b/a MailChimp. Дружествата са сертифицирани лица в рамките на щита ЕС-САЩ за личните данни в смисъла на Решение за изпълнение (ЕС) 2016/1250 на Комисията от 12 юли 2016 година съгласно Директива 95/46/ЕО на Европейския парламент и на Съвета относно адекватността на защитата, осигурявана от Щита за личните данни в отношенията между ЕС и САЩ.
6. Права на субектите на данни
6.1. При условията, посочени в Регламента, имате право да поискате от администратора достъп до Вашите лични данни, имате право на коригиране или изтриване на Вашите лични данни, както и на ограничаване обработването им, право на възражение срещу обработването на Вашите лични данни и право на преносимост на Вашите лични данни. Можете да изпратите такова искане на e-mail: krasivdom@favi.bg.
6.2. Ако считате, че с обработването на Вашите лични данни е нарушен или се нарушава Регламента, имате право да подадете жалба до надзорния орган.
6.3. Не сте длъжни да предоставяте лични данни. Предоставянето на Вашите лични данни е необходимо изискване за сключването и изпълнението на договора и без предоставянето на Вашите лични данни не е възможно сключване на договора или изпълнението му от страна на администратора.
Информация относно обработването на лични данни с цел изпращане на търговски съобщения
Дружеството FAVI a.s. обработва Вашите лични данни с цел изпращане на търговски съобщения (маркетингови оферти) на основание така наречения легитимен интерес. Можете по всяко време да възразите срещу това обработване на Вашите лични данни и тогава повече няма да ви се изпращат търговски съобщения. По-подробна информация относно обработването на Вашите лични данни, включително по-подробна информация относно легитимния интерес, е предоставена по-долу.
1. Самоличност и данни за контакт на администратора
1.1. Администратор на Вашите лични данни е дружеството FAVI a.s., със седалище на адрес Vodičkova 710/31, Nové Město, 110 00 Praha 1, [ул. "Водичкова" 710/31, Нове Место, 110 00 Прага 1], Чешка република, идентификационен номер: 048 57 402, вписано в търговския регистър, воден от Градския съд в Прага, в раздел B [Б], дело 28244 (в следващия текст "администратора").
1.2. Данните за контакт на администратора са следните: адрес за кореспонденция Vodičkova 710/31, Nové Město, 110 00 Praha 1 [ул. "Водичкова" 710/31, Нове Место, 110 00 Прага 1], Чешка република. Адрес на електронната поща: krasivdom@favi.bg. Телефон +420 222 362 041.
1.3. Администраторът не е назначил длъжностно лице по защита на личните данни.
1.4. Това задължение за информиране се изпълнява по отношение на личните данни, обработвани от администратора, изключително за целите на изпращане на търговски съобщения. Не се отнася за лични данни, обработвани за друга цел и на друго правно основание, за тези случаи задължението на администратора за информиране ще бъде изпълнено отделно.
2. Правно основание за обработване на лични данни
2.1. Правното основание за обработването на Вашите лични данни е фактът, че това обработване е необходимо за целите на легитимните интереси на администратора или на трето лице по смисъла на чл.6, ал.1 буква е) на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните) (в следващия текст "Регламента").
3. Цел на обработването на личните данни
3.1. Целта на обработването на Вашите лични данни е да ви се изпращат търговски съобщения от администратора в смисъла на Закон № 480/2004 Sb. за някои услуги на информационното общество и за изменението на някои закони (Закон за някои услуги на информационното общество) в актуален текст (в следващия текст "Закон за някои услуги на информационното общество").
3.2. От страна на администратора не се извършва автоматизирано вземане на решения в смисъла на чл. 22 на Регламента.
4. Легитимни интереси на администратора
4.1. Вие използвате услугата на администратора, за да получавате оферти за продукти или услуги на трети страни, изпращани от администратора по електронната поща – търговски съобщения. Във връзка с използването на услугите Вие сте предоставили на администратора Вашите лични данни и сте дали съгласието си за изпращане на търговски съобщения до Вас (като част от Търговските условия за услугата).
4.2. При изпращането на търговски съобщения, администраторът спазва общозадължителните правни разпоредби, по-специално разпоредбите на § 7 от Закона за някои услуги на информационното общество.
4.3. Точка 47 от съображението на Регламента гласи, наред с други неща, че "Обработването на лични данни за целите на директния маркетинг може да се разглежда като осъществявано поради законен интерес".
4.4. Администраторът е преценил, дали е възможно да обработва Вашите лични данни за целите на изпращане на търговски съобщения, както и е извършил необходимия тест за пропорционалност, като е съпоставил интересите на Вашата защита с интересите на администратора. Администраторът е стигна до заключението, че с оглед на Вашето предхождащо съгласие за изпращане на търговски съобщения и с оглед на на факта, че смисълът на използването на услугите от Ваша страна е да получавате търговски съобщения, както и с оглед на на факта, че сте могли и можете по всяко време да откажете по-нататъшното изпращане на търговски съобщения до Вас, не изглежда, че Вашите интереси или основни права и свободи, изискващи защита на доброволно предоставените от Вас лични данни, имат преимущество пред легитимните интереси на администратора при изпращане на търговски съобщения.
4.5. С оглед на гореизложеното, както и с оглед на факта, че разумно можете да очаквате обработване на Вашите лични данни за целите на изпращане на търговски съобщения, администраторът счита, че правното основание за обработване на Вашите лични данни за целите на изпращането на търговски съобщения до Вас е легитимният интерес на администратора (чл. 2.1).
5. Срок на съхранение на личните данни
5.1. Вашите лични данни ще бъдат обработвани за срока на легитимния интерес на администратора, най-много обаче до внасянето от Ваша страна на възражение или Ваше подобно искане срещу обработването на лични данни за целите на изпращане на търговски съобщения.
6. Други получатели на лични данни
6.1. Други получатели на Вашите лични данни ще бъдат лица, предоставящи маркетингови услуги за администратори и лица, осигуряващи експлоатацията на маркетинговите платформи.
6.2. Администраторът не възнамерява да предава Вашите лични данни към трета държава (държава извън ЕС) или международна организация, с изключение на предаването на Вашите лични данни към Съединените американски щати на дружеството SendGrid, Inc., със седалище 1801 California Street, Suite 500 Denver, Colorado 80202 и дружеството The Rocket Science Group LLC d/b/a MailChimp. Дружествата са сертифицирани лица в рамките на щита ЕС-САЩ за личните данни в смисъла на Решение за изпълнение (ЕС) 2016/1250 на Комисията от 12 юли 2016 година съгласно Директива 95/46/ЕО на Европейския парламент и на Съвета относно адекватността на защитата, осигурявана от Щита за личните данни в отношенията между ЕС и САЩ.
7. Права на субектите на данни
7.1. При условията, посочени в Регламента, имате право да поискате от администратора достъп до Вашите лични данни, имате право на коригиране или изтриване на Вашите лични данни, както и на ограничаване обработването им.
7.2. Ако считате, че с обработването на Вашите лични данни е нарушен или се нарушава Регламента, имате право да подадете жалба пред надзорния орган.
7.3. Имате право по всяко време да възразите срещу обработването на Вашите лични данни за целите на директния маркетинг, включително профилиране, ако профилирането е свързано с този директен маркетинг. Ако възразите срещу обработването на Вашите лични данни за целите на директния маркетинг, Вашите лични данни повече няма да бъдат обработвани за тези цели. Това не засяга обработването на Вашите лични данни на друго правно основание или за друга цел.